Přeskočit na obsah
Domů » POPIS KOLOSTEZEK » DIVIŠKA

DIVIŠKA

KOLOSTEZKA DIVIŠKA

Trochu techničtější, houpavé svezení po lese s několika kratšími kopci a nějakými kořeny.

základní informace

NÁROČNOST

12 KM | 120 M | MTB, MTB FULL, GRAVEL

Návrat ke kořenům MTB cross-country. Okruh s jedinným cílem – příjemně a zábavně se projet po krásném lese. Kdo se chce po cestě z kopce a do kopce i trošku bavit, Divišku si užije.

I když je okruh řazen mezi středně obtížné, zvládnou jej i starší děti, které to s kolem trošku umí. Cesta vede mimo jiné i kolem obory s divokou zvěří.

co očekávat?

Zvlněný profil, široké a přehledné cesty i zašlé cesty a pěšinky, na kterých to zadrncá přes kořeny nebo zaklouže v písku.

výškový profil

informace k průjezdu

Nástup je možný z několika míst. Např. z Jaroslavi, kde se Diviška potkává s Rybniční kolostezkou (modrá), z místa „U tří pánů“ (a rozcestí s Formanskou kolostezkou – oranžová) nebo z místa, kde se lze setkat s Pytláckou kolostezkou (zelená).

Pokud začnete na posledně zmíněném místě, vydáte se na jihozápad a následně jednoduchým sjezdem do nejnižšího bodu okruhu. Poté se vykličkuje několik úseků po široké šotolině, aby se nejprve podjel vrch Diviška a vykouklo se na chvilku z lesa na polní cestu až k rozcestí, odkud se případně můžete dát doleva do Týnišťka (a další části systému kolostezek). Trasa Divišky vede doprava pod stejnojmenný kopec, který si následně vyjedete, sjedete a dokončíte jeho objezd.

Poté vás čeká příjemná, houpavá lesní cesta do Jaroslavi, která vede mimo jiné okolo obory s divočáky.

U obce se minete s Rybniční kolostezkou a rozjedete se nejprve po široké a pěkné lesní cestě, v souběhu s cyklotrasou 4268. Od té se však záhy odbočí doprava, sjede se o několik výškových metrů níže a odbočením vlevo se dostanete na znatelně menší a houpavější cestu. Ta vás de facto po vrstevnici dostane na křižovatku šesti (!) cest, kde odbočíte hned na první cestičku doprava (zatáčka je velmi ostrá, cca 300°).

Tato zašlá svážnice vás pošle zábavným sjezdem dolů, na jehož konci točíte ostře doleva a následně pokračujete neméně zašlou cestou vpravo. Až narazíte na další zašlou cestu, dáte se po ní vlevo a do kopce. Krátce se projedete i po široké šotolině, ze které ale po pár desítkách metrů odbočujete zas na cestičku a do kopce. Tak se dostanete na místo „U tří pánů“, kde máte případně možnost pokračovat rovně po Formanské kolostezce. Vy se však dáte doprava a dokončíte okruh.

Pozn.: Průjezd touto kolostezkou si můžete nakombinovat dle potřeby a zájmu větším množstvím zkratek. Ty poznáte podle žlutého podkladu značek a jsou také zobrazeny na mapce výše.

možnosti občerstvení

Krom plodů lesa lze hleda občerstvení především v obcích Jaroslav a Dobříkov, kam lze z okruhu zajet. V obou místech je možnost základního občerstvení.