ORLICKÁ KOLOSTEZKA

Styl XCM (maraton) s pěkným technickým závěrem.

základní informace

NÁROČNOST

12 KM | 110 M | HORSKÉ KOLO, GRAVEL, DĚTSKÁ MTB KOLA

Krásný, jezdivý okruh, který ve své druhé půlce obsahuje několik technických pasáží a výškových metrů. V místech okolo Újezda u Chocně se lze pokochat výhledem na Orlické hory.

co očekávat?

První polovina je téměř celá mírným klesáním po pěkných cestách. V druhé polovině se výškově vrátíte zpět a postupně začne technicky přituhovat. Závěrečná pasáž je technický singl dolů a následně i nahoru.

výškový profil

informace k průjezdu

Nástup na stezku je ideální z Chocně, kde můžete případně nechat auto na začátku lesní cesty Formanka nebo u městských sportovišť. Alternativně také na severním okraji obce Sruby nebo v Újezdu u Chocně, kde lze parkovat u hasičárny. Ve všech případech pak v ideálním případě dojedete na kole až k Čertovu dubu, kde začíná tento okruh.

Od Čertova dubu se vydáte na západ, mírným, ale svižným klesáním až k malému posezení (druhému po cestě), kde odbočíte doprava. Prosvištíte úzkou pěšinkou s malými výmoly a kořeny a ta vás vyplivne na širokou cestu, po které pokračujete rovně až do místa, kde se na hraně kopce cesta rozdvojuje. Odbočíte doprava.

Svižný sjezd vás přivede k „T“ křižovatce, kde točíte doprava, jedete rovně, přejedete asfaltku a asi 30m za ní na rozcestí zvolíte odbočku doprava. Zhoupnete se přes terénní vlnu a sjedete směrem k rybníku, před kterým točíte doprava.

Najeli jste na asfalt, který opustíte po asi 30m směrem doleva. Cesta vás pak mírným stoupáním provede okrajovými částmi lesa. Na konci stoupání odbočíte doleva a cesta vás rovně přivede k písáku, okolo kterého pokračujete dál. Písák budete mít stále po levé ruce. A to i na křižovatce u okraje písáku. Odbočíte doleva, dolů z kopce.

Sjezd netrvá dlouho a vynese vás na asfalt, kde točíte doprava a po asi 150 m opět doprava, do lesa a do kopce.

Zde je případně možné využít úzkou pěšinku doleva, které se odpojuje jen asi 50 m po najetí na lesní cestu z asfaltu. Pěšinka vás asi za 200 metrů zavede na okraj lesa, odkuj je za dobré viditelnosti krásná vyhlídka na Orlické hory. Je to však jednosměrka a je třeba se pak vrátit těch 200 m zpět.

Stoupání vás dostane až k bodu „13“, kde přejedete velkou cestu rovně a svištíte uzkoučkým singlem dolů. Sjezd je rychlý a končí křižovatkou „T“, takže v závěru s rozvahou. Odbočíte doprava na pěknou lesní cestu. Pojedete rovně, přes malý brod a vystoupáte na kopec, kde už se směrem doprava napojíte na velkou cestu, za chvilku to bude doleva a pak už po široké cestě mírným stoupáním dokončíte okruh.

možnosti občerstvení

Dostanete se i těsně k Chocni a také ke Srubům. V obou místech je možnost občerstvení a dalších služeb.

choceň

V Chocni se pro tuto trasu nabízí především restaurace v okolí Choceňských sportovišť (viz mapa zde) nebo pak restaurace U osla (viz mapa zde). Dále od stezky pak veškerá občerstvovací zařízení ve městě.

Pro milovníky dobré kávy jsou zde např. Kávakrám nebo Papu café, zaměřené na čerstvě praženou kávu z malých pražíren. Dále jsou pak k dispozici např. Café 59 nebo Cukrárna u Antona nebo Cukrárna v uličce.

Újezd u Chocně

V Újezdu u Chocně se nachází obchod s potravinami a také Obecní hospoda.