KOLOSTEZKA KOŘENOVKA

Plnohodnotný XC okruh s prudkými výjezdy a technickými sjezdy.

základní informace

NÁROČNOST

13 KM | 300 M | HORSKÉ KOLO

Název i černá barva značení napovídají, že se jedná o technicky nejnáročnější okruh systému. Je veden nahoru a dolů prudkými kopci, plný kořenů a dalších nerovností. Pokud nemáte značné technické schopnosti a fyzickou zdatnost, vyberte si jiný okruh.

Kořenovka není vhodná pro malé děti.

co očekávat?

Prudká klesání i stoupání, často po velmi úzkých nezpevněných cestách plných kořenů a hrbolů. Široké cesty jsou především spojnice mezi technickými úseky, kterých je na této stezce opravdu hodně.

výškový profil

informace k průjezdu

Nástup na stezku je ideální z Chocně, kde můžete případně nechat auto na začátku lesní cesty Formanka (bod „1“) nebo u městských sportovišť (bod „2“). Alternativně také na severním okraji obce Sruby (bod „4“). Nejlépe je pak dojet na kole až k Čertovu dubu (bod „14“) a až tam najet na okruh (alespoň se zahřejete).

Od Čertova dubu se vydáte úzkým, kořenitým singlem dolů – vydáte se kolem pomníku partyzána, cesta začnou houpat (můžete si i skočit) a po asi 100 metrech prudce točíte doleva. Pokračujete přes kořeny dolů a až vás to vyhodí na další cestu, volíte směr doprava a dolů. Po sjezdu následuje prudký výjezd (ze sjezdu pokračujete přes křižovatku cca rovně).

Chvíli si odpočnete jízdou po hraně kopce. Až dojedete na větší křižovatku, odbočíte směrem doleva a pak rovně. Následuje prudký sjezd, odbočení doleva a cesta tunýlkem z lesa na louku u města.
Pozor u následného mostu! Nebudete jej přejíždět, ale naopak těsně před ním uhnete dopleva a most podjedete. Podél řeky dojedete až k jezu, u kterého odbočíte doprava a vrátíte se do lesa.

Kdo si chce cestu ulehčit, most naopak přejede hned za ním odbočí doprava. Podél řeky však poté musíte až k lávce, i po asfaltu. Přes lávku přejedete zpět na správný břeh, odbočíte doprava a vrátíte se zpět k lesu.

Budete stoupat mírně nahoru okolo rozcestí U Prokopa a dál k místu zvanému Velká veranda (bod „15“), spolu se zelenou TZ.

Zde si můžete případně zkrátit cestu a odbočit rovnou doleva a nebo být poctiví a užít si jeden z nejprudších výjezdů a sjezdů na trase. Tedy odbočit vpravo, kousek ještě sjet a následně odbočit doleva a spolu s červenou TZ vyjet prudkou stojkou na kopec, tam se stočit doleva a za 20 metrů opět doleva a užít si prudký sešup dolů, zpět na Velkou verandu a tam odbočit doprava.

Následně přejedete přes asfaltovou cestu a pokračujete lesní cestou až k místu, kde odbočíte doprava na úzkou dřevěnou lávku. Čeká vás hezký singl mírně do kopce, který vás dostane na lesní cestu, dáte sen vlevo a obloukem se dostanete na asfaltku a odbočite na ní doprava. Pojedete po asfaltu asi 200m a prudce odbočíte doleva. Následuje krásný zatočený singl dolů z kopce.

Odbočíte doleva a následuje další výjezd, odbočení doprava, kratičký odpočinek po rovině (asi 400 m), pak doleva a sjezd po kořenech, podle kterého dostala stezka název.

Na konci sjezdu se dáte doleva, kousek vyjedete a následuje odbočka vpravo, na zvlněnou rovinku po lesní cestě. Ta vás dostane mírným stoupáním opět k asfaltové cestě a další asfaltce směrem dolů ke Srubům. Pojedete po ní několik set metrů a kus před Sruby odbočíte doprava. Čeká vás poslední hezký singl dolů a pak odbočka doprava a technický výjezd k Čertovu dubu, konci trasy.

možnosti občerstvení

Dostanete se i těsně k Chocni a také ke Srubům. V obou místech je možnost občerstvení a dalších služeb.

choceň

V Chocni se pro tuto trasu nabízí především restaurace v okolí Choceňských sportovišť (viz mapa zde) nebo pak restaurace U osla (viz mapa zde). Dále od stezky pak veškerá občerstvovací zařízení ve městě.

Pro milovníky dobré kávy jsou zde např. Kávakrám nebo Papu café, zaměřené na čerstvě praženou kávu z malých pražíren. Dále jsou pak k dispozici např. Café 59 nebo Cukrárna u Antona nebo Cukrárna v uličce.

sruby

Ve Srubech jsou možnosti občerstvení koncetrovány v centru obce u Sokolovny, ve které je hospoda. Poblíž je také stánek se zmrzlinou a obchod s potravinami.