RYBNIČNÍ KOLOSTEZKA

Hezký okruh po zašlých lesních cestách.

základní informace

NÁROČNOST

5 KM | 30 M | HORSKÉ KOLO, GRAVEL, DĚTSKÁ MTB KOLA

Velmi příjemný okruh v lesích okolo Jaroslavi. Byť je to i trošku do kopce, jedná se o příjemné pohoupání po zašlých lesních cestách, s možností zastávky u nově obnovených lesních rybníků.

co očekávat?

Pozvolné klesání i stoupání (s jednou krátkou výjimkou). Asi polovina cest je hodně málo používaná, se spíše měkčím podkladem (proto není tento okruh příliš vhodný pro kola s úzkými plášti, zvláště za mokra).

výškový profil

informace k průjezdu

Nástup na stezku je situován na severním okraji obce Jaroslav. Parkovat lze nejlépe v centru obce, na návsi, kde jsou i možnosti občerstvení. Okruh bohužel dvakrát překračuje silnici č. 305, v obou případech mimo obec. Buďte tedy prosím opatrní, především s dětmi.

Začínáte západním směrem od silnice č. 305, svižným sjezdem až téměř k silnici č. 35, před kterou odbočíte a projedete po hrázi nově obnoveného rybníka.

Pozn.: Při pokračování rovně dojedete do zatáčky silnice č. 35, ve které je již léta oblíbené občerstvení s klobásami apod.

Za hrází se okruh stáčí severozápadním směrem a objede i druhý obnovený rybník. Především za letních slunných dnů je zde hezké posezení.

Následuje jediný výjezd, o kterém má na této kolostezce smysl hovořit a okruh vás postupně dovede (přes několik křižovatek lesních cest) zpět k silnici č. 305, kterou opět obezřetně překročíte a pokračujete dál lesem.

Kousek za silnicí odbočíte doprava a podél hrany nízkého lesa (po levé ruce) pokračujete mírně zvlněnými, zašlými cestami, které vás dovedou až k velké cestě, která slouží i jako cykotrasa č. 4195 a 4268 a která vás dovede do cíle okruhu.

možnosti občerstvení

Nabrat síly lze především v Jaroslavi a okolí. Kdo si chce výlet prodloužit, nabízí se návštěva Horního Jelení.

Jaroslav a okolí

Jaroslav poskytuje možnosti okolo návsi (kde lze i docela doře parkovat), především v podobě historického motorestu Münster a také stánku se zmrzlinou u silnice č. 35.

Další možnost je občerstvení v zatáčce silnice č. 35, které je bezpěčně dostupné z kolostezky (zadem).

Horní Jelení

Město Horní Jelení má svou nabídku soustředěnu především v centru, obce, kde je např. i kavárna Fontánka. Nejblíže kolostezce je příjemná hospůdka U Pytláka.