FORMANSKÁ KOLOSTEZKA

Pěkná trasa, která vás pohodlně dopraví všude, kam bude potřeba.

základní informace

NÁROČNOST

9 KM | 75 M | HORSKÉ KOLO, GRAVEL, KROSS, TREKING, DĚTSKÁ MTB KOLA

Pohodová trasa, která vás bez velkého převýšení a po pěkných cestách (většinou) zavede do blízkosti většiny partnerských obcí a menších okruhů. Bude už záležet jen na vás, jestli si projedete místní okruh, zavítáte do obce třeba na zmrzlinu nebo pojedete dál.

co očekávat?

Rovinatou trasu, jen s pozvolným klesáním nebo stoupáním po kvalitních cestách (až na výjimky, kde je pár výmolů nebo kořenů). Krásný a rozmanitý les.

výškový profil

informace k průjezdu

Nástup na stezku je ideální z Chocně, kde můžete případně nechat auto na začátku lesní cesty Formanka nebo u městských sportovišť. Alternativně také na severním okraji obce Sruby. Na kole pak dojedete až k Čertovu dubu a tam začíná tento okruh.

Od Čertova dubu se vydáte směrem na západ, mírným sjezdem po hezké cestě. Postupně se od vás oddělí Orlická, Borůvková i Pytlácká kolostezka, vy však pokračujte stále rovně, až k místu „U tří pánů“, kde odbočíte prudce doprava (místo poznáte i podle malého pomníčku a posezení).

Poté pokračujete chvíli rovně, až dojede k rybníku Mencák, za kterým odbočujete doprava. Projedete po hrázi a pokračujete dál rovně a sledujete cestu východním směrem až k bodu „13“, kde odbočíte prudce doprava a najedete na Postolovskou cestu. Ta vás už dovede zpět k Čertovu dubu.

možnosti občerstvení

Kromě Chocně nebo Srubů se po cestě dostáváte také do blízkosti Újezda u Chocně nebo Dobříkova, kam můžete z této kolostezky odbočit (viz Pytlácká stezka).

Újezd u chocně

V Újezdu u Chocně se nachází obchod s potravinami a také Obecní hospoda.

Dobříkov

V Dobříkově se jedná se nejen o obchod s potravinami, ale např. i Cedrový penzion u místního golfového hřiště. Otevřeno bývá také občertvení u fotbalového hřiště.

sruby

Ve Srubech jsou možnosti občerstvení koncetrovány v centru obce u Sokolovny, ve které je hospoda. Poblíž je také stánek se zmrzlinou a obchod s potravinami.