OBECNÍ KOLOSTEZKA

Projedete se po polňačkách a poznáte obce okolo říčky Loučná.

základní informace

NÁROČNOST

15 KM | 120 M | HORSKÉ KOLO, GRAVEL, KROSS, TREKING, DĚTSKÁ MTB KOLA

Příjemná kolostezka, která vás zavede do polí, luk a obcí okolo říčky Loučná. Byť je delší, je vhodná i pro nejmenší cyklisty. Obce, kterými projíždíte nabízí mnoho možností občerstvení.

co očekávat?

Kopec dolů, kopec nahoru, rovné, široké cesty, bez velkých výmolů, kořenů apod. Značná část je vedena i po silnicích nejnižších kategorií.

výškový profil

informace k průjezdu

Doporučený začátek je jako u mnoha dalších stezek u Čertova dubu, nicméně na tuto kolostezku můžete nastoupit prakticky po celé její trase.

Pokud začneme u Čertova dubu, vyrazíme spolu s Orlickou, Borůvkovou a Formanskou na východ po cestě Formanka. Orlická s Borůvkovou se odpojí a po nějaké době narazíme na odbočku doleva, kam odbočíme a projedeme se z kopce dolů do Dobříkova (spolu s Pytláckou kolostezkou).

V Dobříkově se vydáme doprava po silnici č.315, po které ale nepojedeme dlouho a brzy jí opustíme odbočkou vlevo. Projedeme okolo nově postavených domků a najedeme na polní cestu, která nás dovede až k říčce Loučná, před kterou odbočíme opět doleva a dojedeme až k obci Zámrsk.

Kdo chce, může si v Zámrsku prohlédnou i zámek, ve kterém sídlí archiv (takže prohlížet jen zvenku). Jinak projíždíme podél Loučné a následně spolu s modrou turistickou značkou odbočíme na jih, projedeme kolem zemědělského provozu a polní cesta nás dovede až k silničce, na kterou doleva odbočíme.

Silnička nás dovede do Slatiny, kde na křižovatce ve tvaru T odbočíme doleva pojedeme po silnici dál obcí Slatina, podjedeme trať dojedeme do Srubů a pokračujeme stále rovně, posléze do kopce, až dorazíme na lesní „T“ křižovatku, kde dáme doleva a dokončíme okruh.

možnosti občerstvení

Každá obec, kterou projíždíte nabízí několik možností občertvení. Od obchodů s potravinami, přes stánky se zmrzlinou až po několik restaurací a hospod.