Přeskočit na obsah
Domů » POPIS KOLOSTEZEK » TISOVSKÁ

TISOVSKÁ

tisovsKá KOLOSTEZKA

Malebný průjezd lesy, loukami i okolo rybníků.

základní informace

NÁROČNOST

22,5 KM | 140 M | DĚTSKÁ MTB, GRAVEL

Pro ty, kdo se prostě chtějí příjemně projet malebnou krajinou. Tato kolostezka vás provede lesy, loukami, okolo rybníků, přes malé vesničky i krajem větších obcí. Po cestě je několik možností se občerstvit.

Nejdelší okruh celého systému, nicméně náročný a s možností zkratek, které jsou vhodné především pro malé cyklisty.

co očekávat?

Především šotolinové cesty a zapadlé silničky, výjmečně a jen místy rozbitější povrch lesní cesty.

výškový profil

informace k průjezdu

Stezku lze začít v podstatě kdekoliv. Na Vinicích, v Tisové, v Českých Heřmanicích atd. Primárním výchozím bodem je však myšlena křižovatka Pod Chlumem v Chocni, kde tento okruh setkává s Vinickou kolostezkou (červená) a kde končí Choceňská spojka (která vás případně zavede do severozápadní části systému).

Pokud začnete na tomto místě, projedete po pěkné šotolině lesem až k místní části Podrážek. Ten projedete společně s Vinickou kolostezkou a společně také odbočíte doleva do lesů směrem k Vysokému Mýtu.

Vinická kolostezka vás po chvíli opustí, vy však pokračujete rovně a až před Vinicemi odbočíte doprava. Cesta vás vyvede k silnici před loukou Na Vinicích, kde se můžete občerstvit v kiosku. Pokud ještě nemáte na nic chuť, odbočíte na zmíněnou silnici doleva a jedete po ní až ke křižovatce se silnicí na Vysoké Mýto. Pozor – tato silnice je velmi frekventovaná a auta jezdí rychle, takže opatrnost je na místě.

Naštěstí se na ní nezdržíte dlouho. Jen na ní najedete odbočením doprava a po necelých 100 m odbočíte doleva (pozor na protijedoucí auta!).

Malá silnička přejde v polní cestu a dovede vás až k zašlé silničce, po které se dáte doleva směrem k obci Tisová. Hned jak vjedete do Tisové, máte možnost celkem zásadní zkratky.

Pokud se chcete pokochat výhledem na Vysoké Mýto a krajinu okolo, dáte se vlevo a naše kolostezka vás vyvede na kopec Na Dubině, ze kterého následně sjedete jen částečně a po vrstevnici objedete jeho severní část. Zde se také nachází ty nejvíce zašlé cesty a asi 200 m úsek sotva znatelné cesty mezi polem a lesem. Na jeho konci točíte doprava zpět na kopec (nebo druhou zkratkou dolů na další křižovatku, kde se odbočením vlevo dostanete opět na trasu).

Další výhled, průjezd okolo vysílače a sešup zpět do Tisové. Kdo si tedy chce tento dvojí kopec ušetřit, pojede na začátku Tisové rovně po značkách se žlutým podkladem a velmi rychle narazí opět na původní bílo-modré značení.

Při průjezdu centrem Tisové máte možnost občerstvení v místní hospodě. Kus za ní se odbočením doleva dostanete po lávce z hlavní silnice na místní silničku, která vás vyvede z obce a následně vás okolo Heřmanických rybníků dostane na okraj městysu České Heřmanice (kde se nabízí nějaké další možnosti doplnění zásob).

Hned jak přijedete k prvním domům, odbočíte doleva a stará silnička vás povede okolo dalšího rybníka až k větší silnici, po které se dáte doprava a záhy ji zas opustíte odbočením doleva. Čeká vás průjezd okolo rybníka Lačnov a technické památku Betlém (vodní mlýn z počátku 19. století, bohužel veřejnosti nepřístupný).

Následně opět narazíte na menší silnici, po které se dáte doprava, až k místu Na Baště, kde odbočíte doleva a kolem rybníku malá strana dojedete až do malebné vesničky Nořín.

Po průjezdu vesničkou odbočíte doprava a pak už jen společně s Vinickou kolostezkou dojedete po rozbité silničce zpět do výchozího bodu Pod Chlumem.

možnosti občerstvení

Krom plodů lesa a mnoha možností jak v Chocni, tak v nedalekém Vysokém Mýtě, lze najít občerstvení např. Na Vinicích, kde je aktuálně (červenec 2024) v provozu tradiční kiosek na louce nebo pak o 100 m dál obnovená hospoda Na Vinicích.

Dalšími možnostmi na trase je hospoda v obci Tisová, obchod v Českých Heřmanicích nebo pohostinství u kulturního domu tamtéž.