Přeskočit na obsah
Domů » POPIS KOLOSTEZEK » VINICKÁ

VINICKÁ

vinická KOLOSTEZKA

Prudké stoupání i klesání, propojení několika trailů, krásný les i výhled na kopci.

základní informace

NÁROČNOST

16 KM | 180 M | MTB, MTB FULL, GRAVEL

Pro všechny, kdo mají rádi MTB cross-country. V rámci okruhu jsou popojeny nejlepší přírodní traily v dané oblasti. Je využita i část umělých trailů na Vinicích a pokocháte se i vyhlídkou na Orlické hory.

Okruh je středně obtížný, obsahuje velmi prudké výjezdy i sjezdy a vyžaduje již určité technické dovednosti. Průjezd si lze upravit pomocí zkratek.

co očekávat?

Především přírodní traily (kořeny, bahno, písek, jehličí) i uměle vytvořený trail, vše propojené šotolinovými cestami.

výškový profil

informace k průjezdu

Jedním z předpokládaných nástupních míst je lokalita Na Vinicích, kde se tento okruh kříží s Tisovskou kolostezkou (modrá), Slatinskou spojkou (která vás případně dovede na centrální okruh, Obecní kolostezku) a kde jsou také Vinické traily.

Dalším místem nástupu je pak oblast Pod Chlumem v Chocni, kde lze nastoupit buď přímo od města nebo z místa, kde se Vinická opět setkává s Tisovskou kolostezkou a kde končí Choceňská spojka (která vás případně zavede do severozápadní části systému).

Pokud začnete na posledně zmíněném místě, vydáte se nejprve na sever směrem k městu, prokličkujete zahrádky a následně se prudce otočíte o 180° a namíříte si to prudkým výjezdem na Chlum. Těsně pod vrcholem točíte na pěšinku doleva a tou zas prudce sjedete dolů. Následuje pěkná cestička po úbočí kopce, která vás vyhodí na šotolinu.

Po asi 200 m točíte prudce doprava a prudce vyjedete opět na Chlum, tentokrát až nahoru, kde následně točíte doleva a po úzké pěšině s kořeny pozvolna sjedete do lesů pod Chlumem. V nich se pak budou střídat širší šotoliny, proložené s úzkou cestičkou okolo lesního rybníčku. Na konci tohoto lesa se spojíte s Tisovskou kolostezkou. Společně projedete Podrážkem a odbočíte do Vysokomýtských lesů.

Tisovská stezka povede rovně, zatímco vy po pár set metrech odbočíte doprava na část uměle vytvořených trailů, které vás dovedou až na Vinice. Zde si můžete případně užít i další uměle vytvořené traily, občerstvení apod.

Umělé traily Na Vinicích disponují krom části po které jste přijeli i modrým a červeným technickým okruhem a také pumptrackem. Nejsou sice moc dlouhé (něco přes 2 km), ale jako zpestření potěší a stojí za to si je projet.

Vinická kolostezka pokračuje okolo trailů na vrch Vinice, odkud je při dobré viditelnosti krásný výhled na Orlické hory. Následně se po cestě podél zahrádek sjede až k místní silnici, po které se dáte doleva a projedete po ní tuto místní část.

Asfalt následně končí a lesní pěšina vás znovu provede okolo Vinických trailů a dál, až k silnici, po které se dáte doleva. Na asfaltu se nezdržíte dlouho. Jen zatáčka doprava, na křižovatce vlevo a pak hned doprava po první lesní cestě, kterou uvidíte.

Ani na té se však dlouho nezdržíte a za chvilku odbočíte doprava na pěšinu, která se změní v přírodní trail okolo rybníka Chobot. Je to jeden z nejhezčích úseků celého systému Kolostezek. Úzká pěšina vás následně vyvede z lesa na louku a k silnici do Nořína.

Hned na začátku vesnice odbočíte doleva a pak už jen společně s Tisovskou kolostezkou dojedete po rozbité silničce zpět do výchozího bodu Pod Chlumem.

možnosti občerstvení

Krom plodů lesa a mnoha možností jak v Chocni, tak ve Vysokém Mýtě, lze najít občerstvení především Na Vinicích, kde je aktuálně (červenec 2024) v provozu tradiční kiosek na louce nebo pak o 100 m dál obnovená hospoda Na Vinicích.